3d štampa se uveliko koristi u vazduhoplovnoj industriji, a uskoro će aditivna proizvodnja da promeni proizvodnju i upotrebu helikoptera. U narednom periodu, cena proizvodnje će se smanjiti, a pilotima će biti omogučeno da lakše upravljaju ovom letelicom, tvrdi portal 3dprint

Kako bi se proizveo jedan deo helikoptera tradicionalnom metodom, bio je potreban kalup, a zatim sledi mašinska obrada komponenti svakog dela. Vrlo je jasno da sve ovo zahteva veliki rad, ali i vreme i utrošen novac. Zahvaljujući aditvinoj proizvodnji, to će se promeniti. 3d štampa omogućava rad bez određenih alata, pa će se na taj način smanjiti i troškovi proizvodnje. Uz pomoć 3d štampe, proizvodiće se u jednom komadu, umesto u više delova kako je to do sada rađeno. Pored toga, ukoliko neki deo nije dobro urađen, biće moguće promeniti samo digitalni model.

3d-stampa-menja-proizvodnju-helikoptera

Kompanija Bell, koja je prva dobila sertifikat za komercijalnu proizvodnju helikoptera, 40-tih godina prošlog veka, nedavno je počela i da implementira 3d štampu u svoj proces proizvodnje. Aditivna prozvodnja im je omogućila da eksperimentišu sa plastikom, koja bi mogla da se koristi za zahtevne delove helikoptera. Pored toga, nova tehnološka rešenja, donela su ovoj kompaniji i značajne finansijske koristi. Pored njih, 3d štampu u svoju proizvodnju je uvrstio i Airbus. Ovaj gigant koristi mašine za 3d štampu velikih formata za izradu prototipova helikoptera koji se ugrađuju u avion. Na ovaj način, Airbus može prozvesti delove brže i ekonomičnije. Iz tog razloga, žele i da 3d štampa postane deo standardnih procesa u njihovoj proizvodnji.

3d-stampa-menja-proizvodnju-helikoptera

Mecaer, kompanija za vrhunski dizajn enterijera helikoptera, koristi 3d štampu kako bi unapredila svoj dizajn. Kako bi poboljšala iskustva tokom leta, kompanija je 3d štampala uz pomoć materijala koji smanjuju buku i vibraciju, pa je na taj način i let ugodniji. Francuska kompanija, Turbomeca započela je proizvodnju komponenti, takođe koristeći 3d štampu. Delovi koji se 3d štampaju, ugrađuju se direktno u helikopter. Ova kompanija koristi tehnologiju laser sintering, pomoću koje je uspela da napravi mlaznice za ubrizgavanje goriva. S obzirom da su napravljene od legure nikla iz jednog komada, pokazalo se da imaju jako dobru funkciju ubrizgavanja i hlađenja prilikom upotrebe.

Kao što smo mogli da vidimo iz ovih primera, vrhunski proizvođači helikoptera i aviona koriste 3d štampu, pogovoto za proizvodnju malih složenih delova. Ipak, verujemo da će vrlo brzo 3d štampa početi da se korisiti i za masovnu proizvodnju helikoptera i aviona.


(Photo: 3dprint.com)